Pietro Filipi: módní příběh s otevřeným koncem

Nebudu vám tady psát žádné podrobnosti ohledně aktuální situace firmy. Jen velmi kráce. Nyní je módní společnost Martina Mičky v insolvenci a její osud je nejistý. Říká se, že Kara asi přežije, ale Pietro Filipi nejspíš ne. Jsou to ale zatím jen předčasné závěry. Spíš bych vám chtěla povědět můj příběh, který se se Pietro Filipi pojí. Snad s žádnou z českých fashion značek jsem se totiž během své kariéry modelky a copywriterky nesetkala tolikrát jako právě s touto. A většinou to byla setkání příjemná.

Vysněný kabát ❤️ Foto: FotoDobias.cz

Seznámení
Všechno začalo už castingem na focení v roce 2011, v mých 20, kdy jsem byla modelkou Czechoslovak Models. Pietro Filipi jsem znala jen z módních magazínů a spolupráce pro mě byla snem. Byla pro mě synonymem elegance, české kvality a podnikatelského úspěchu. Na samotnou zakázku mě tehdy bohužel nevybrali, ale byla jsem nadšená jen z toho, že můžu jít do sídla firmy a obléknou mi několik modelů z aktuální kolekce. Stráveného času jsem narozdíl od spousty jiných případů vůbec nelitovala.

První zkušenost s pánském stylingem
Druhé setkání s Pietro Filipi přišlo asi za rok a půl (2013). Jako hosteska na eventech jsem potkala jednoho muže, se kterým jsem se dala do řeči a brzy jsme zjistili, že v osobním životě z toho nic nebude, ale mohla bych mu pomoct s jeho problémem v práci. Od povýšení ho v podstatě dělilo jen lepší oblečení. Sám se ale v módě vůbec nevyznal a potřeboval pomoct. Vzala jsem ho tedy na Chodov, tehdy to nebyl žádný Westfield, ale prostě jen Centrum Chodov 🙂 A zamířili jsme samozřejmě do Pietro Filipi, kde se tenkrát dalo sehnat vše potřebné. Za chvíli jsme měli vybraný kabát, svetr, košili, kalhoty i šálu. Pak jsem tam ještě zamířila párkrát s dalšími klienty, které mi tenhle kamarád dohodil.

Částečný přesun do onlinu
Po rekonstrukci Chodova v roce 2017 se ale prodejna zmenšila a část nabídky se přesunula na internet, takže jsme tam postupně nakupovat přestali. Párkrát jsem se tam šla podívat na dámské oblečení, ale nikdy mě nic neoslovilo. Značku jsem ale nepřestala mít ráda, problém jsem viděla v nešťastném řešení prodejny. Do rozhodnutí se zřejmě promítl tlak na větší online prodeje, které stále nepřivházely. Pořídila jsem si tedy jen letní svetřík ve Fashion areně a pak ještě jeden černý rolák v Gabriela outlet. V té době už jsem hodně nakupovala secondhand kousky.

Celý outfit až na boty secondhand ♻️
Foto: FotoDobias.cz

Splněné přání
Přesuňme se ale zpět do roku 2016, kdy jsem se modelkou značky skutečně stala a byl to pro mě vlastně splněný sen. Sice šlo jen o zkoušky šatů při šití a úpravách, žádné reklamní focení nebo veřejné přehlídky, ale přesto to pro mě byla velká věc. Na tyhle chvíle budu vždycky ráda vzpomínat. Pietro Filipi totiž velkou část oblečení opět začalo šít v Česku a na Slovensku, jak to bylo na začátku. Mezitím si vyzkoušeli Asii, jako asi většina oděvních firem v Evropě. Asi po tři čtvrtě roce jsem bohužel už neměla na tento typ spolupráce čas kvůli jiným pracovním povinnostem. Na moji oblíbenou značku jsem ale rozhodně nezapomněla.

Jiné možnosti spolupráce
V roce 2018 jsem se hlásila na pozici copywritera, bohužel neúspěšně. Nutno ale dodat, že jsem měla dost vysoké požadavky, na to, že u mě převažovaly zkušenosti z mediálních agentur. V marketingu u klienta jsem nikdy nepracovala. Navíc jsem si řekla o jeden den v týdnu na HO a plat, který by byl alespoň trochu vyšší, než v mé tehdejší práci.


Módní přehlídla kolekce Silverline & Ivana Mentlová 2018 na MBPFW

Nebyla to první přehlídla Pietro Filipi, na kterou jsem se dostala. Díky předchozí práci pro Moda.cz jsem jich už několik navštívila a pak jsem díky blogu a kontaktům měla ještě několik příležitostí. Líbila se mi ale že všech nejvíc a řekla jsem si, že si časem alespoň jeden kousek koupím. Miluju nejen nadčasovou eleganci a kvalitní přírodní materiály, ale i variabilní střihy. A tato řada splňovala opravdu všechny požadavky. Tedy alespoň některé její kousky. Konkrétně jsem si vyhlédla vlněný kabát, který se dá nosit i jako paleto.

Netradiční cenová strategie – novinka v ČR
Nákup 1. kousku už jsem nestihla, alespoň zatím. Na můj vysněný kabát jsem trochu pozapomněla. Zato mě celkem bavila nová cenová strategie firmy – Jak se cítíte, tolik platíte. Přestali pracovat s krátkodobými slevami a dlouhodobě nabízeli 2 nebo 3 různé ceny.

Celý outfit secondhand, halenka původně Pietro Filipi

První nákup jsem nestihla…
Můj plán byl tedy pořídit si letos v zimě konečně jeden jejich nový kousek. Mezitím jsem si koupila ještě jednu bílou a jednu černou košili z druhé ruky. Přemýšlela jsem spíš o svetru, ale z peněz, které jsem dostala k Vánocům, jsem si mohla dovolit i kabát. Bohužel, na jejich e-shopu už se od začátku roku 2021 nedá objednávat. Firma je v insolvenci a nikdo neví, co bude dál. Koronavirová krize a velký pokles offline prodejů její už roky trvající problémy ještě zhoršily. Spousta lidí je navíc na home office a na práci raději volí pohodlné domácí oblečení než elegantní košile a šaty.

Secondhand objev roku
Napadlo mě ale podívat se na Vinted, jestli tam nenajdu nějaký zajímavý starší kousek. A jaké bylo moje překvapení, když jsem tam spatřila variabilní kabát z kolekce Silverline v mojí velikosti a za 6500,-. V nakupování nejsem jako správná váha vůbec impulzivní, ale toto byla výjimka. Hned jsem napsala prodávající a za dva dny už na mě moc milá slečna/paní čekala s kabátem v centru. Padl mi jako ulitý, a tak i kdyby všechno špatně dopadlo, mám alespoň krásnou památku na tuhle kapitolu. Pořád ale doufám, že se věci změní.

Co mě hodně štve je to, jak se firma postavila k zaměstnancům. Doteď jsem doufala, že nezaplacení odvedené práce je záležitostí Asie v souvislosti s #payup, ale u nás by se to nestalo…

Foto: FotoDobias.cz