Šperky Adély Doušové aneb příběh o marnivosti

Na jednu stranu by se mohlo zdát, že marnivost jde ruku v ruce s módním průmyslem. Na stranu druhou se v dnešní době šperky, a doplňky vůbec, stávají nedílnou součástí módního outfitu. Takže teď už je jen na Vás k jaké realitě se přikláníte?

Designérka Adéla Doušová Schicker poukazuje na onu lidskou marnivost ve své v kolekci s názvem All is vanity„Vše je marnost a co může být marnější než šperky?“ 

Sérii čtyř prstenů designérka zhotovila z mýdla, prachu a humusu. Tyto tři ingredience se stávají jakýmsi spojujícím prvkem, který se vlivem času rozpadne. Nošením se totiž prsten opotřebuje a začne postupně odhalovat pouhopouhý bronz. Tuto bronzovou kolekci obohatila ještě kolekce stříbrná v podobě květin se surovými polodrahokamy. Z křehkého šperku tak po rozkladu zbyde pouze stříbrný kroužek s květy. Tímto pozoruhodným způsobem upozorňuje na rychle se měnící svět. My tak můžeme mimo jiné vnímat onu nestabilnost naší existence a proměnlivost našeho okolí.

Adéla Doušová také je jednou z členek kreativní skupiny absolventek a studentek z pražské UMPRUM. Uskupení se nazývá Ukolem a je jakousi platformou pro společnou práci a projekty. Svůj vznik Ukolem datuje do roku 2012 a sdružuje designérky různých zaměření. Jejími členkami jsou Anna Leschingerová (textilní design), již zmíněná Adéla Doušová (šperk), Alena Hájková (sklo) a Petra Pavelková (produktový design a architektura).

Foto: adeladousova.cz