Nová platforma Flencery slibuje výdělek i mikroinfluencerům

Možná už jste zaznamenali novou platformu pro influencery, která byla spuštěna před několika týdny. Jmenuje se Flencery a s požadavkem na pouhých 200 sledujících na Instagramu a odměnou od 100 Kč dává šanci i mikroinfluencerům. Vzhledem k tomu, že mě novinky na poli influencer marketingu a Instagramu zajímají, rozhodla jsem se s jejím CEO, Davidem Kristenem, udělat rozhovor. Je plný inspirativních tipů a dozvíte se nejen novinky o aplikaci, ale třeba i další zajímavosti ze světa influencer marketingu.

Rozhovor jsem editovala v takhle krásném prostředí☕️

Dobrý den, Dano, předem Vám chci poděkovat, že se o naši platformu Flencery chcete podělit i se svými fanoušky, velmi si toho cením 🙂

1. Líbí se mi, že vaše aplikace je i pro menší influencery. Proč jste se rozhodli jít tímhle směrem?

Myslím si, že pro střední a velké influencery se toho obecně dělá dost, ale právě platforma pro mikroinfluencery nám v ČR a SR úplně chyběla. Přitom víme, že řada mikroinfluencerů je velmi šikovná a má hodně zajímavou sféru vlivu.

2. Předpokládám, že influencer marketing má podle vás budoucnost?

Ano, samozřejmě. A dá se říci, že v tuto chvíli jsme teprve na začátku. Je však velmi důležité, jak k tomu jednotliví influenceři budou přistupovat. Poctivý influencer marketing není o tom, že berete všechny zakázky a zaspamujete si s nimi profil. Je to o tom, že si vyberete zboží nebo službu, kterou byste běžně doporučila i zadarmo a prostě si za její doporučení necháte zaplatit. Inzerent, který by běžně peníze vložil do reklamy, je raději pošle Vám, protože z Vás má nejen fanynku, ale také člověka, který jeho značku posune k dalším, podobně smýšlejícím lidem.

S Flencery můžete vydělávat odkudkoli. Tohle je moje oblíbené pracovní křeslo 😁

3. Proč zrovna hranice 200 fanoušků? Není to na IG přece jen málo? V rámci FB stránek mi naopak přijde 1000 lidí jako velké číslo?

Víte, ona ta minimální hranice v podstatě není důležitá. My jsme brali v potaz nějaké všeobecné minimum pro to, aby to vůbec dávalo smysl z pohledu inzerenta. U IG nám vyšlo minimum na 200 sledujících. FB stránky mají ještě daleko nižší dosah než Instagram, proto je požadováno 1 000 fanoušků. Jinak ale inzerenti sledují zejména míru zapojení publika a jeho původ, kde je jasně vidět, zda si influencer vybudoval svůj profil poctivou prací nebo zda si fanoušky “obstaral” jinou cestou.

4. Je to váš první influencer projekt?

Tohoto typu určitě ano 🙂 Flencery jsme začali budovat už v roce 2018. Předtím jsem ale několik let pracoval v online marketingu, kde jsem se s influencer marketingem pravidelně setkával 🙂

5. Budou do budoucna i větší klienti a odměny?

Dano, to záleží i na Vás 🙂 Obecně potřebujeme dostat Flencery co nejvíce do povědomí šikovných influencerů, kteří budou svoji práci dělat nejlépe jak dovedou a tím pádem o ně budou stát i bohatší inzerenti a velké značky. V tuto chvíli se dá říci, že pokud se do Flencery zaregistrujete a pro každého inzerenta odvedete maximum, tak se nemusíte bát, že si v budoucnu na Flencery nevyděláte. Spolu s kladným hodnocením ostatních inzerentů nastane i progresivní růst Vašich odměn.

Ale opět je to celé o přístupu každého z nás. Pokud influencer bude své zakázky odbývat, jen aby co nejrychleji dostal zaplaceno, tak to určitě fungovat nebude. Vydělá si pár stovek, ale cestu k tisícům si zavře. A stejně k tomu přistupujeme i my. Mohli jsme influencerům strhávat poplatek z každé zakázky, ale neděláme to. Nechceme rychlý zisk, chceme aby to fungovalo dlouhodobě. 🙂

6. Nepřidáte časem i blogy? To jsou přece také sociální sítě.

Pokud ano, tak zřejmě pouze ve formě doplňkové platformy, kterou budete moci nabídnout k hlavní sociální síti. Ten důvod je prostý. My potřebujeme inzerentům garantovat, že všechna vaše čísla jsou skutečná a to uděláme jen tím způsobem, že propojíte svůj sociální profil s Flencery. U blogu takovou možnost nemáme a ani nedokážeme načíst náhled Vašich článků.

Nicméně nikdo neříká, že v rámci sociální sítě, kterou nabízíte, nemůžete na Flencery v textu přihlášky uvést i váš blog. Toto je pro inzerenta skvělý bonus, který ve finále může rozhodnout o tom, že si vybere právě vás 🙂

7. Jaké máte plány do budoucna? Myslím celkově, ať už jde o expanzi do zahraničí nebo adaptaci na nové sociální sítě, např. Tik Tok?

V tuto chvíli se chceme převážně soustředit na ČR a SR a vypilovat náš systém k dokonalosti. Budeme se také snažit, aby influenceři pochopili, že to děláme trošku jinak než ostatní. Že pro nás nejsou jen řádkem v databázi, ale že je vidíme jako lidské osoby. Chceme aby si dokázali průběžně vydělávat zajímavé peníze, protože když si vydělají oni, tak si vyděláme i my. Ne naopak. 🙂

CEO Flencery David Kristen

Já moc děkuji za příjemný rozhovor!

Pokud budete mít nějaké otázky nebo připomínky k aplikaci nebo dalším souvisejícím tématům, ráda vám je na Instagramu zodpovím.