Mainstreamové magazíny píšou o pomalé módě

Stejně jako globální módní řetězce se i mainstreamové magazíny o fashion a životním stylu začínají ve velkém zajímat o pomalou a udržitelnou módu. Opravdu chtějí zlepšit svět, nebo je to jen přetvářka? A majitelé mediálních domů prostě jen reagují na současný trend?

Sex_Pistols_in_Paradiso_-_Johnny_Rotten_1

Ve světě jsou udržitelné značky na vzestupu a mnoho z nich už má takové příjmy, že si může zaplatit PR. Časopisy tedy píšou pro toho, kdo platí, a všichni jsou spokojení. Tedy až na méně známé novináře, blogery a další influencery, kteří na tenhle problém upozorňovali dávno předtím. Neznámá jména narozdíl od světových magazínů typu Elle, Vogue nebo Business of Fashion ale nikdo neposlouchal.

mainstream1

Slavná módní návrhářka Vivienne Westwood podle některých zdrojůtaké začala upozorňovat na problém znečišťování módním průmyslem, aby se zalíbila současným konzumentům. Věříme, že to tak není a spolu například se Stellou McCartney patří mezi zodpovědné designérky. Jen jsme se setkali i s tímto názorem. Magazíny, kterým ještě donedávna nevadilo propagovat koncerny jako LVMH (Louis Vuitton apod.), Kering Group či LˇOreál zřejmě zvolily stejný postup. Mají finance na nejlepší obsahové, reklamní i SEO specialisty. V internetových vyhledávačích se tak jejich zprávy objeví na prvních místech a budou chápáni jako objevitelé problémů a zároveň spasitelé módního průmyslu. Raději napíšou o ekologické řadě některého z velkých řetězců než o málo známé designérce, která se věnuje výhradně udržitelné módě.

mainstream_uvodni

Proč se ale vlastně v jednom z málo známých blogů touhle úvahou namáháme, když si ji stejně nejspíš nikdo nepřečte. Nebo ano?

Foto: Eluxemagazine.com