Jak se vyrábí a prodává české prádlo? Prozradí Petr Polák z Trenýrkárna.cz

Po delší době tu máme zase jeden rozhovor a tentokrát se zaměříme na české spodní prádlo. S marketingovým ředitelem Trenýrkárny Petrem Polákem jsme si povídali o tom, jak funguje lokální výroba a prodej, ale i o módních trendech a plánech do budoucna. Dozvíte se, jak vznikají nápady na nové modely trenek Styx nebo čím musí prodejce prádla zaujmout, aby se dostal na největší český e-shop s pánským prádlem…

Dámské trenky mám ráda na doma i na spaní a nosím je už několik letních sezón ☀️

1. Podle mě je skvělé, že se trenky Styx šijí v ČR. Vyplatí se dnes lokální výroba?

Je to celkem složité ale vyplatit se to musí.😊 Značka Styx byla vždy postavena na výrobě v ČR. My tuto tradici chceme určitě zachovat, a zaručit tak práci mnoha českým švadlenám a celému týmu, který se o značku STYX stará. V porovnání s konkurencí v oblasti trenek nebo vlastně celého segmentu spodního prádla jde o to, že kvalita našich produktů je opravdu jinde. Kompletní zpracování a hlavně kontrola kvality produktů (která je mnohonásobná – od kontroly nití, přes knoflíky, švy a v neposlední řadě kontrola správné velikosti) naše produkty výrazně odlišuje od konkurence.

To, že je spodní prádlo Styx vyráběné v ČR je myslím dobrý směr i v tom, že v současné době hodně zákazníků vyhledává produkty, které se v ČR vyrábí, a tím podporují celý tento koloběh. Důležitá je v tomto ohledu také pružnost toho, jak můžeme reagovat na nějaké trendy nebo výkyvy na trhu, což u výroby v zahraničí není úplně možné, protože celý proces se řeší měsíce dopředu a nejde na něm mnohdy v průběhu nic měnit.

Například v minulém roce jsem tak byli schopni během jednotek dnů celou výrobu předělat na výrobu roušek, a mohli jsme tak rozdat desítky tisíc roušek lidem, kteří je v danou chvíli potřebovali. Konkurence, která vyrábí v zahraničí a má cenu pro koncového zákazníka v podstatě stejnou, pak na produktech generuje mnohem větší zisk.

STYX byla původně pánská značka, ale dnes už mají trenky pro všechny :)
STYX byla původně pánská značka, ale dnes už mají trenky pro všechny 🙂

2. Kde sledujete trendy? Jak řešíte design novinek a limitovaných edic?

Díky Trenýrkárna.cz sledujeme trendy hlavně tam, protože zde prodáme vyšší statisíce kusů spodního prádla za rok. Dále sledujeme obecně trh v ČR a také v zahraničí a hledáme trendy, které se pak snažíme implementovat do Styxu. Je to práce celé společnosti a všech lidí kolem. Vždy někdo přijde s nějakým zajímavým nápadem nebo myšlenkou a na nás už je to zpracovat do finální podoby, kterou si může zákazník koupit.

Design u Styxu již má nastolenou nějakou křivku, která je pro něj signifikantní. Plus se je snažíme doplňovat novými vzory, jak jsem zmínil – je to práce celé společnosti. Dále jsme propojeni například s Petrem Jáchymem, který vytváří specifické vzory a s mnoha dalšími lidmi.

Limitované edice vznikají propojením nás a různých osobností, firem či organizací, kde se na celém projektu vytváření edice podílí všechny strany. Pro Styx je to super , protože díky propojení jsem schopni oslovit i jiné zákazníky a ukázat jim, v čem jsme jiní. Dále je super, že díky těmto limitovaným edicím můžeme podporovat různé nadační fondy a nadace. Jako například Pink Bubble a Loono. Kdy jde vždy určitá suma z prodeje limitovaných trenek na podporu daného projektu.

3. Jak vás napadlo nabízet i dámské trenky?

To bude už dlouhá historie. Kdy toto přesně ve Styxu vzniklo už nevím. Nicméně si myslím, že to bylo celkem jasné – hodně drahých poloviček chodí minimálně doma rádo ve volném a komfortním spodní prádle, kde ho tedy brát – ano u svých mužů a přítelů.😊 A tak přišla otázka, proč neudělat trenky pro ženy a přizpůsobit jim také střih. I když pojďme si říci, že většina z nich si doma radši vezme partnerovy trenky.😊

Na Trenyrkarna.cz najdete spoustu známých značek...
Na Trenyrkarna.cz najdete spoustu známých značek…

4. Nosíte i vy sami spíš pohodlné spodní prádlo?

V rámci firmy jsem všichni velký testeři veškerého spodního prádla, protože jsme toho názoru , že bychom vše měli vyzkoušet a otestovat většinu produktů, primárně těch nových. Pokud jde konkrétně o mě, tak pohodlné spodní prádlo ve stylu trenek preferuji doma a jinak nosím boxerky.

5. Chystáte v nejbližší době rozšířit sortiment e-shopu?

Tím, že jsme stále ještě více e-shop se spodním prádlem pro muže, tak letos bychom určitě rádi výrazněji rozšířili sortiment pro ženy. Dále již jsme v procesu rozšíření sortimentu primárně na doma – lounge wear a pyžam. Chystáme více funkčního a sportovního zboží a mnoho dalších nových kategorií, na které se zákazníci mohou těšit.

6. Jaká jsou kritéria pro výběr značky do vašeho portfolia?

Kritérii je několik. V první řadě si musíme dát dohromady všechny informace o dodavateli a pak to v rámci užšího vedení finálně schválíme nebo zamítneme. Určitě je to síla značky (brandu), specifičnost produktů, kategorie produktů, marže, možnosti a rychlost dodání, příjem značky na sklad a práce se sortimentem v rámci procesu naskladnění a vyskladnění.

7. Ovlivnila Trenýrkárnu situace kolem pandemie?

Ovlivnila nás určitě. Ty první dny, kdy to celé začalo, byly hodně špatné. Následně se všechno celkem rychle díky krokům celé společnosti vzpamatovalo a ve výsledku dopadl rok 2020 nad naše očekávání. To, co dopadlo špatně je, že jsme museli zavřít naše 2 prodejny v obchodních centrech. Zůstaly nám tedy 2 kamenné prodejny v Praze a i ty bohužel byly po většinu roku zavřené pro prodej zboží.

Taky milujete stylové pohodlí?
Taky milujete stylové pohodlí?

8. Plánujete letos nějaké novinky? Co je vaším cílem pro rok 2021?

Novinek plánujeme mnoho. Začíná to rozšířením sortimentu jako celku. Dále je to rozšíření sortimentu značky Styx – zde budeme přidávat další kategorie a mnoho nových produktů. Budeme pokračovat ve tvorbě produktů, se kterýmu jsme začali – předplatné trenek, mystery box trenek, Styxový adventní kalendář a další. Dále nás čeká expanze na zahraniční trhy – těch bychom měli zvládnout mezi 6–10.

Cílem je určitě dotažení všech novinek, které jsem již popsal. Dále chceme nabrat a začlenit spousty nových lidí do našich týmů a v neposlední řadě nám jde i o růst obratu a zisku.

Moc děkuji za rozhovor!

Dejte mi vědět, jestli znáte Trenýrkárnu a budu ráda, když mi na Instagram napíšete, co vás v rozhovoru zaujalo.